torsdag 22 oktober 2009


Andres Iniesta. Vi borde ha vunnit med 5-0.

Han medger utan minsta hymlande att förlusten mot Rubin Kazan var en mycket grov felkalkylering och säger att det var inte gott efteråt i omklädningsrum. Han pratar med Catalunya Radio vi räknade med tre på helt klart men vi förtjänade inte att vinna nu är det tyvärr riktigt jämt i gruppen. Men jag hoppas att vi nu går samman och blir mycket starkare. Nu måste vi skaka av oss och titta mot Zaragoza ett lag som ser ut att vara gott gåendes.

Det vart surt ordentligt efter matchen mot Rubin i vårt omklädningsrum vi borde vunnit med 5-0 jag vill vinna varje match med 5-0 han säger i samma andetag att 0-0 mot Valencia inte alls var ett dåligt resultat.

Iniesta säger sig vara nöjd efter återkomsten i laget efter skadan i maj. Men visst tajmingen kunde vara bättre och flera matcher och det blir bara bättre. Jag måste få in rytm i spelet och få in vanan regelbundet att spela.

Han tar Messi i försvar och förstår inte alls allt som står om honom i Argentina baserade tidningar.

Han håller just nu på med ett nytt kontrakt till 2016 och säger om det att. Jag har en stor dröm och det är att avsluta min karriär här i FC Barcelona. Jag hoppas att det blir så det vore på alla sätt och viss det perfekta slutet. FC Barcelona har gett mig allt om vad det gäller kontraktet säger Iniesta avslutningsvis att det är lugnt och inget att vara nervös över. SPORT.es/http://blogg.barcaloneta.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar