onsdag 23 september 2009

Ja ni vart ska man börja egentligen? Serien-starten har gått bättre en någonsin detta år och vem vet kanske slutar med en ny trippel. Efter hela 4 matcher så har man lyckas hitta målet 14 gånger som är mer en mycket väl godkänt i alla fotbolls galna supportrar ute i världen. Valdes har redan nu tagit ett nytt rekord med att hålla nollan i 586 min innan Kun Aguero näta i Atletico matchen. Efter det har Valdes bara släppt in 3 mål och varit stabil mellan stolparna. Igår dagens match gjorde han nog bara ett misstag och det var när han tveka på hörnan men det löste sig endå när Pique fick iväg bollen.
Barcelonas första match någonsin var faktis mot Racing bort och då slutade matchen 2-0 till barcelona som bara har förlorat 1 gång mot racing. Zlatan fick se gult men blev endå historisk med att göra 4 mål på 4 matcher och det har inte någon gjort tidigare som ny för klubben ! Zlatan var riktigt bra den här matchen, Han använde sin styrka många gånger och tryckte retfullt bort mittbackarn och skapade ytor för sig själv och sina lagkamrater. Zlatan fick även göra sitt första nick mål med Barcelona igår och nicken va ju faktis ganska snygg och lite turlig men sånt ingår ju i fotboll, Zlatan var nära igen någon min efter då han sprang sig fri från vänster kanten och la bollen lite lätt i stolpen, Men en sak är säker Zlatan är stekhet i spanien ! Dock fick Zlatan kliva av i 63 min pga en lättare stukning om jag har uppfattat det rätt, Själv säger han att Danmark matchen inte skulle vara i fara och det är skönt att höra. Tveksamt om han kommer vara med från start mot Malaga på lördag, En till herre som drog på sig en skada va Pique som fick 2 järn dobbar i bakhuvet som inte va det skönaste antar jag eftersom det börja blöda ganska rejält men efter några minuter med medicinska teamet så va han spelklar igen.
Messi Messi Messi vad ska man tycka och säga om herren, är han verkligen från den här världen eller är han som superman kom med en komet från rymden. Kolla bara vad han gör, han kan ha 3 man på sig men endå komma fri och få ett avslut på mål. Messi hittade målet 2 ggr och min tippning var förstörd men glad blev jag endå för båda målen var i klass försig. Andra målet var nog snyggast då han springer sig fri från 3 herrar i backlinjen och lägger retsamt upp den i krysset och Tono i målet kan inte gör något mer en att kolla bollen åka förbi han. Messi har stor chans att ta hem skjutte ligan och en hel del priser tex Världens bästa fotbollspelare som jag tycker är självklart att lilla herren från Argentina ska få ta hem. Messi lämna planen i 63 min mot Iniesta som va ganska blek men har en bra bit upp till den vanliga nivån. Mycket viktigt att ''Det vita spöket'' kommer igång snart och får börja rulla boll med Xavi på mitten som gör kanske gör att Barcelona får världens bästa mittfällt.

Matchfakta
Rac - FCB (bollinnehav)
28 - 72
Gula kort : Diop , Zlatan , Lacen , Xisco , Pinillos
Åskådare: 19034
Mål:
1-0 Zlatan Ibrahimovic, min 20
2-0 Messi , 23
3-0 Pique, 26
4-0 Messi, 62
4-1 Serrano, 72

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar